HTML

Emlékek bálja

Emlékek innen-onnan

Friss topikok

  • Csenge Fülöpp: Ez egy népdal és ez a teljes szövege: Sosem felejtem el a percek(ceket-ceket) Mikor először átölel... (2023.07.30. 17:02) Soha nem felejtem el a perceket
  • Eurydice: @Fluffyhu: két variációban is hallottam a dalt, az egyikben tényleg úrvezetőt, a másikban meg új v... (2014.05.21. 11:15) Hiánypótló - http://gramofon.nava.hu
  • VénKecske: Nekem réz cipzáras YAMAHA pulóverem volt, ami ugye Márianapi búcsúban... de azért büszkén főttem b... (2012.08.28. 03:09) A prágai búcsú
  • VénKecske: Köszönjük szépen! (2012.08.28. 03:05) Lajos bácsi
  • Eurydice: @Sztyepadzso: ja, a fékcsikorgás a sarkon, szerintem még Rozi is össze lesz zavarodva az új kocsit... (2012.03.16. 08:23) Szamara

Linkblog

(fu-si-ke - lu-ki-se) kétszer

2011.01.18. 12:22 Eurydice

Jézuska hozott Zoltinak egy Rubik-kockát, ez hiányzott még a társas és logikai játékgyűjteményünkből. Vasárnap szert tettem egy könyvre is, címe: A bűvös kocka. Ebben megtaláltam a számításomat, vagyis azt kódgyűjteményt, amit a kocka sikerének kirobbanásakor az Élet és Tudomány is leközölt "megoldókulcsként" és amit apu gondosan őriz a játékosdobozban, a nagyszoba szekrényének tetején.

Ez a doboz mindig is nagy izgalmakat okozott a családban, ha előkerült, igaz csak pár játék volt benne, mégis órákra le tudott minket kötni. Volt benne egy Rubik kocka, ami a sok forgatástól már teljesen lazává vált és új színeket is kapott, mert részben a használattól, részben a hozzá nem értéstől* a színes lapocskák leváltak az oldalaikról. Azt hiszem, hogy ez volt a legnépszerűbb eszköz, az meg külön csodálatos volt, hogy apu mindenféle varázsszavakkal elcsavargatta az oldalakat, és minden szín a helyére került...
*Hozzá nem értés: értsd lekapargattuk a színes négyzeteket és átragasztgattuk a megfelelő helyre...

A Bábel tornya nem volt olyan népszerű, igaz nekem az is tökéletes szórakozási lehetőség volt, ha lenyúlták előlem a kockát.

Volt a dobozban még két színes farudakból készült játék, amelyek darabjait úgy kellett összetenni, hogy három irányban, egymásra merőlegesen két-két rudacska legyen, és az egész konstrukció megálljon magában.

Volt néhány fémből készült ördöglakat, amelyekről le kellett operálni egy-egy fém ívet,  vagy karikát. Elsőre ez lehetetlennek tűnt erőszak, vagy drótvágó nélkül, aztán ha az ember kitartó és ügyes volt akkor mégis csak könnyedén sikerült neki a feladat.
Hasonlóan működött a két egymásba hajlított szög esete is, amit aztán pikk-pakk szét lehetett szedni.

Aztán volt benne egy hat különböző alakú részre szétszedhető kocka, persze nem a szétszedés volt a lényeg, hanem inkább az, hogy hogyan hozzunk létre belőlük egy szép kockát. Ez már izgalmasabb volt.

Viszonylag későn került bele a gyűjteménybe hat különböző nehézségű Happy Cube, aminek nemcsak az összeállítása, hanem a keretbe való visszarendezése is külön jó feladat.

Szóval visszatérve a Rubik kockára, a vasárnapi ebéd utáni alvás helyett inkább kocka- és lap pörgetéssel foglalkoztam, úgyhogy estére már többízben összekevertem és kiraktam a színeket. Utóbbira különösen is büszke voltam. Bizonyára jelentősen befolyásolta az agy működésemet a kirakózás, ugyanis hétfő reggel, mikor a mobilom ébresztett és kézbe vettem, hogy a csengetést kikapcsoljam, arra lettem figyelmes, és ébredtem fel tényleg, hogy megpróbálom a mobiltelefon oldalait csavargatni...

Azúttal kívánok apukámnak szülinapjára még sok évet egészségben és békességben, ha lehet sok kereszt- és logikai rejtvénnyel megfűszerezve!

 

Szólj hozzá!

Címkék: játék család szabadidő kezdő sasok fatornyos falu

A bejegyzés trackback címe:

https://emlekekbalja.blog.hu/api/trackback/id/tr922592634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása