HTML

Emlékek bálja

Emlékek innen-onnan

Friss topikok

  • Csenge Fülöpp: Ez egy népdal és ez a teljes szövege: Sosem felejtem el a percek(ceket-ceket) Mikor először átölel... (2023.07.30. 17:02) Soha nem felejtem el a perceket
  • Eurydice: @Fluffyhu: két variációban is hallottam a dalt, az egyikben tényleg úrvezetőt, a másikban meg új v... (2014.05.21. 11:15) Hiánypótló - http://gramofon.nava.hu
  • VénKecske: Nekem réz cipzáras YAMAHA pulóverem volt, ami ugye Márianapi búcsúban... de azért büszkén főttem b... (2012.08.28. 03:09) A prágai búcsú
  • VénKecske: Köszönjük szépen! (2012.08.28. 03:05) Lajos bácsi
  • Eurydice: @Sztyepadzso: ja, a fékcsikorgás a sarkon, szerintem még Rozi is össze lesz zavarodva az új kocsit... (2012.03.16. 08:23) Szamara

Linkblog

Vaddisznó a faluban

2012.07.05. 14:02 Eurydice

Most olvastam, hogy a vízi rendőrök megint kikergettek egy hűsölni vágyó vaddisznót a Balatonból. Sajnálom szegény állatokat, mert a nagy melegben még pocsolya sincs, és elvesszük az életterüket vagy egyre zsugorodó élettérbe szorítjuk őket.

Aztán csodálkozunk, ha megjelennek a "mi területeinken".

Húsz éve is van már, hogy anyuval elmentünk a Szabó Ili néniékhez megkérdezni, hogy mikor lesz legközelebb nyúlleadás (akkortájt náluk tartották ezt a társadalmi-gazdasági eseményt) és míg ők minden egyebet megbeszéltek, addig én a néhány házzal arrébb levő térre mentem hintázni, a Nepomukihoz. Ott áll ugyanis a falusiak kedvelt szentjének, Nepomuki Jánosnak szobra. Emellett állított fel az önkormányzat öt hintát. Mivel egyedül voltam, így a kedvenc helyemre mentem - a hátsó két hinta közül a jobb oldaliba ültem bele.

Arrébb a beszélgetés folyt, emitt meg a hintázás. Aztán egyszercsak nagy kiabálás, rikoltozás, és nem messze tőlem egy vaddisznó menekült felbolygatva a falu nyugalmát. Át a főutcán, mögött autóban ülő helyi fiatalok kiabálva.
Anyu átkapcsolt rémült fokozatba, hogy már sehol sincs biztonságban az ember, mert ez a Levente gyerek már megint mit csinál itt.

Persze ezután hetekig ezt kellett mesélnem mindenkinek, (vagy csak én éreztem rá kényszert), hogyan is történt, amikor a vaddisznó épp mellettem futott el. Aztán ahogy meséltem, az a vadállat egyre nagyobb lett és egyre közelebb húzott el a hintáktól. Levente gyerek meg egyre veszedelmesebb lett, a végén már a puskát is durrogtatta a falu közepén.
Olyannyira veszélyessé vált, hogy néhány év múlva megválasztották polgármesterré.

Azóta nem járnak be a vaddisznók a faluba.

Szólj hozzá!

Címkék: anyu állatok évek gyerekkor fatornyos falu

A bejegyzés trackback címe:

https://emlekekbalja.blog.hu/api/trackback/id/tr844630850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása