HTML

Emlékek bálja

Emlékek innen-onnan

Friss topikok

  • Csenge Fülöpp: Ez egy népdal és ez a teljes szövege: Sosem felejtem el a percek(ceket-ceket) Mikor először átölel... (2023.07.30. 17:02) Soha nem felejtem el a perceket
  • Eurydice: @Fluffyhu: két variációban is hallottam a dalt, az egyikben tényleg úrvezetőt, a másikban meg új v... (2014.05.21. 11:15) Hiánypótló - http://gramofon.nava.hu
  • VénKecske: Nekem réz cipzáras YAMAHA pulóverem volt, ami ugye Márianapi búcsúban... de azért büszkén főttem b... (2012.08.28. 03:09) A prágai búcsú
  • VénKecske: Köszönjük szépen! (2012.08.28. 03:05) Lajos bácsi
  • Eurydice: @Sztyepadzso: ja, a fékcsikorgás a sarkon, szerintem még Rozi is össze lesz zavarodva az új kocsit... (2012.03.16. 08:23) Szamara

Linkblog

A szabad pampák fiai

2010.06.23. 10:50 Eurydice

Tegnap a meccs nézésekor merült fel bennünk Zoltival, hogy el kellene menni Argentínába. Micsoda tágas ország, pampák, nagyvárosok, hegyek, folyók és óceán. Mi kell még???

Annak idején, amikor még az egyetemen a koleszban laktunk, Ildik két idegen srácot hozott fel a szobába, ez szokatlan volt, márhogy számára is idegenekkel jelent meg az ajtóban.

Ez a két fiú, származásukat nézve részben magyarok, részben olaszok, meg franciák voltak, meg Isten tudja milyen vér csörgedezett az ereikben, de ennek a multikulti családi háttérnek hatására legalább 3 nyelvet beszéltek anyanyelvi szinten, plusz amit még az iskolában tanultak. Állampolgárságra nézve meg argentínok voltak.
És buszmenetrendet kerestek a netem, a hétvégén (aznap csütörtök volt) ugyanis Prágába akartak menni. Amikor megtudtuk az uticéljukat, én egyből hátra is hőköltem:
- Mi? Most? Vagyik holnap akartok menni Prágába? De az tök messze van!

Ők meg, a Szabad Pampák Fiai felnéztek rám és mosolyogtak:
- Hiszen csak 8 óra busszal, múlt hétvégén Rómába ugrottunk le két napra...

Az én földrajzos agyamnak, és magyar hozzáállásomnak ez volt a kegyelemdöfés! Látták elképedt ábrázatomat, így megnyugatásként hozzátették, hogy otthon Argentínában, ha van szabad hétvégéjük, akkor leautókáznak hétvégére az óceánhoz, ami kb 1000 km, de négyen felváltva 8 óra alatt levezetik..

Itt esett le, és értettem meg a mentális térkép fogalmát igazán - ezek a srácok soha nem voltak beszorítva egy akkora országba, amelynek kiterjedése párszáz km bármilyen irányban, és amelynek határvonalát olyan sokáig csak hosszadalmas procedúrák között lehetett átlépni. Ami számomra egy hosszabb előkészületet igénylő utazás volt, számukra csak egy kirándulás.

Azóta úgy gondolok rájuk, mint akik az én fejembe levő térképeket, távolságokat, értékeket és arányokat átírták.

Ennek különösen örülök, mert így az a légvonalban 500 km ,ami a Fatornyos Falumtól elválaszt, nem két határral és országgal van arrébb, hanem csak annyi, mint Szentgotthárd Tiszabecs.

Máris közelebb érzem magam.

 

Szólj hozzá!

Címkék: egyetem emberek mindennapok földrajz enapi élhető város fatornyos falu

A bejegyzés trackback címe:

https://emlekekbalja.blog.hu/api/trackback/id/tr72103237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása